Тести
Найкращий спосіб оцінити свою цифрову грамотність.
Завдання створені за європейськими стандартами DigComp 2.1. та адаптовані українськими експертами.
Після проходження тестів кожен учасник отримує електронний сертифікат
~ 30-40 хв
Цифрограм
Які запитання очікують на вас?
Інформаційно-аналітична цифрова майстерність є основоположною сферою компетентностей бібліотечного працівника, яка передбачає критичне ставлення до інформації, ефективні стратегії пошуку та аналізу даних у цифровому просторі. У цій сфері бібліотекарі вчаться розпізнавати та оцінювати якість інформації, розвивають навички критичного мислення та вміння працювати з різними цифровими джерелами. Також ця сфера акцентує на важливості розуміння цифрової безпеки й приватності, що є ключовими аспектами в сучасному інформаційному суспільстві. Опанування цих компетенцій дає змогу бібліотекарям бути надійними провідниками у світі інформації та надавати кваліфіковану допомогу користувачам.
Професійна цифрова комунікація і співпраця є ключовою сферою, яка підкреслює значення ефективного використання цифрових інструментів бібліотекарем для ведення онлайн- діалогу, обміну інформацією, ідентифікації потреб користувачів та інтеграції різноманітних цифрових інструментів у процесах проєктування та управління проєктами. Важливим є вміння підготувати спеціальні повідомлення, як-от пресрелізи та пострелізи, а також забезпечити їх чіткість і привабливість для медіа. Ефективна комунікація із журналістами, що вимагає розуміння цінності та релевантності, може сприяти широкому висвітленню подій та проєктів бібліотеки. Водночас не менш важливою є внутрішня комунікація з колегами та партнерами для координації спільних зусиль. У цій сфері бібліотекар виконує роль інформаційного моста, що з’єднує різні групи зацікавлених осіб, а також підкреслює важливість адаптації до мінливого цифрового світу.
Технологічна креативність і управління контентом є критично важливою сферою для бібліотечних працівників, оскільки вона вимагає не лише глибокого розуміння сучасних технологій, а й креативного підходу до їх застосування. У цій сфері бібліотекарі повинні володіти навичками створення, редагування та управління різноманітним цифровим контентом, включно з текстом, зображенням, аудіо- та відеоматеріалами. Важливим аспектом є здатність адаптувати цей контент до потреб різних аудиторій, забезпечуючи його доступність і зрозумілість. Також важливим є вміння ефективно управляти цифровими ресурсами бібліотеки, забезпечуючи їх належне зберігання, класифікацію та доступ для користувачів. Ця сфера підкреслює необхідність не лише технічної компетентності, а й креативного підходу у використанні технологій для розширення можливостей бібліотеки та залучення ширшої аудиторії.
Цифрова освіта та навчання — це сфера, яка відображає роль бібліотечного працівника як провідника у сфері освіти та розвитку цифрових навичок. Вона охоплює розуміння й застосування цифрових інструментів для навчання, вміння розробляти та проводити освітні програми, а також забезпечення доступу до якісних цифрових ресурсів для самоосвіти користувачів. Бібліотекарі повинні вміти використовувати цифрові платформи для дистанційного навчання, розуміти методики ефективного онлайн-викладання, а також сприяти розвитку інформаційної грамотності серед користувачів. Ця сфера також охоплює знання про концепції відкритого доступу, електронних освітніх ресурсів та підтримку навчального процесу через цифрові технології. Отже, бібліотекар відіграє важливу роль у розвитку освітнього середовища та підвищенні цифрової компетентності в суспільстві.
Цифрове лідерство й інноваційне управління — це сфера, що відкриває нові горизонти для бібліотечних працівників у ролі керівників та інноваторів у цифровому просторі. Ця сфера охоплює розуміння сучасних технологічних трендів, здатність ініціювати та впроваджувати інноваційні проєкти, а також лідерство у формуванні цифрової стратегії бібліотеки. Важливим аспектом є вміння бібліотекаря адаптуватися до швидко змінюваного цифрового середовища, прогнозувати майбутні тенденції та розвивати бібліотечні послуги відповідно до них. Цифрове лідерство також передбачає ефективне управління командами, здатність надихати та мотивувати колег до впровадження нових підходів у роботі, а також розбудову міцних партнерських відносин з іншими організаціями та інституціями для спільного розвитку інноваційних проєктів.
Методологія
Цифрограм — це можливість перевірити цифрову грамотність будь-якому громадянину. Бета-версія Цифрограму пропонує дати відповідь на 90 запитань. Завдання тесту систематизовані за сферами знань європейської рамки цифрових компетентностей для громадян DigComp 2.1., адаптованої українськими експертами
Цифрограм для бібліотекарів створено за підтримки
Уряд Швеції
Програма розвитку ООН в Україні
Методологія для Цифрограму 2.0 для працівників охорони здоров’я
Тест для медичних, фармацевтичних працівників, управлінців та інших фахівців галузі охорони здоров’я, що допоможе визначити рівень цифрової грамотності відповідно до Рамки цифрової компетентності працівника охорони здоров’я.<br />
Цифрограм 2.0 для працівників охорони здоров’я створено за підтримки
USAID
Міністерство охорони здоров'я