QA-тестувальник

Тестує програмне забезпечення на наявність багів. Виправляє баги самостійно або надсилає звіт команді розробників

Однією з основних вимог до тестувальника є знання мов програмування

Hard skills

  • Cценарії для мануального та авто-тестування

  • Адміністрування тестової системи

  • Аналіз вимог по документації в IT

  • Використання основних методології тестування

  • Використання основних технік тест-дизайну

  • Використання різних видів тестування

  • Використання різних методів тестування

  • Документування результатів

  • Застосування тест-дизайну

  • Знання мов програмування

  • Написання тест кейсу

  • Оцінювання результатів

  • Перевірка документації

  • Редактори коду

  • Робота з багтрекінговими системами

  • Робота з браузерними плагінами та додатками

  • Робота з генераторами тестових даних

  • Робота з інструментами для планування проєкту

  • Робота з інструментами для управління часом

  • Робота з інструментами прототипування

  • Робота зі скріншотами та скрінкастами

  • Робота з різними видами багів

  • Робота з різними типами файлових менеджерів

  • Створення UML діаграм

  • Створення баг репорту

  • Створення ментальних карт

  • Створення чек-лістів

  • Тестування вимог

Soft skills

  • Здатність до аналітичного мислення

  • Комунікація з клієнтами в менеджменті

  • Творче мислення

  • Уважність до деталей

Ми рекомендуємо переглянути

Вакансії

Дивитись всі
Selenium automation QA engineer

OTP Bank Україна – один з найбільших українських банків зі 100%-им іноземним капіталом, визнаний лідер фінансового сектору країни, член європейської фінансової групи, що працює в 11 країнах. Друзі, наразі ми знаходимося у пошуку Selenium automation QA engineer Ваш майбутній функціонал: • Тестування Core систем банкінгу. • Автоматизація тестування бізнес процесів • Створення та розширення регресійних сценаріїв • Розробка та підтримка фреймворку автоматизованого тестування на основі Selenium Наш кандидат має: • Досвід 2+ роки у тестування JAVA додатків використовуючи Selenium • Гарні знання мови програмування JAVA • Досвід роботи з Selenium • Досвід роботи з веб сервісами на основі REST\SOAP • Практичні навички роботи з базами даних • Буде перевагою досвід: Selenium; досвід роботи та тестування мікросервісів; досвід роботі у банківському середовищі З нами Ви отримуєте: • Гідний рівень заробітної плати, що виплачується 2 рази на місяць • 28 календарних днів відпустки, оплачувані лікарняні • Щорічний перегляд заробітної плати та бонус за результатами роботи • Можливість працювати віддалено • Навчальні програми, семінари, тренінги, читацький клуб, курси англійської мови тощо Ми у соц. мережах: https://www.otpbank.com.ua/ https://www.facebook.com/otpbankua/ Дякуємо за Ваш інтерес до нашої вакансії. У разі позитивного рішення ми з Вами зв'яжемось протягом 14-ти днів. Якщо протягом цього часу Ви не отримаєте відповідь на Ваше резюме, не засмучуйтесь - це означає, що зараз ми не можемо запропонувати відповідну вакансію, але зберегли Ваше резюме у нашій базі кадрового резерву. Якщо в майбутньому вакансія з'явиться, ми запропонуємо Вам розглянути її. Це оголошення не є рекламою!

Київ
Повна зайнятість
QA Analyst @ Zowie

About Zowie: At Zowie, we’re all about pushing boundaries in customer experience. Our AI solutions are designed to help businesses connect faster, personalize better, and solve smarter. Top online brands (True Classic, Modivo, MediaMarkt, et al.) trust Zowie’s AI agents to be on the front-line of their customer care efforts (>1.2M conversations monthly) - to give their customers rapid support, speak their brands’ voice, drive customer loyalty, and boost their revenue. With just 1 out of every 1,000 website visitors talking to customer service globally, we believe that a well thought-out AI can tap into this gap and unlock tremendous value by bringing speed and empathy to customer interactions. We’re a team of over 100 very ambitious individuals on a mission to do just that. What's in it for you: 💡 A lot of growth comes with ownership. You will leverage the expertise of more experienced colleagues to grow in testing and technology. 💡 We care a lot about onboarding, and we will support you along the way. With time, you’ll get a broad understanding of the product (with its business contexts) and get to know the perspectives of various members of our Product Team. 💡 People around you will value your opinion. You will have a real impact (and we mean it!) on how our Team engineers the product. 💡 As a startup, we strive to leverage the newest technology out there, so you will get a chance to play with it! We implemented large language models before everyone started talking about GPT. We are: Ambitious and innovative. We never settle. We always look for better ways of doing things.  Like a sports team. We take ownership of our work and believe in personal accountability. At the same time, we work together, support each other, and focus on winning as a team.  Unafraid of change. The market we're in is changing rapidly and we thrive in this ever-evolving environment.  Growing fast. You’ll have a lot of autonomy and impact as we grow. Ideally, you'll bring with you: 2+ years of hands-on experience in testing web applications Product acumen, ownership, and focus on value delivered for the customers Ability to efficiently use browser’s dev tools Proficiency in test case management tools, such as TestRail, including the ability to create, update, and execute test suites Familiarity with design tools such as Figma or similar platforms Strong communication, so you can actively listen, directly challenge, and easily explain issues with simple business and product words Working proficiency in English and Polish (both spoken and written) It will be awesome if you have: Experience with REST or GraphQL API About Zowie: At Zowie, we’re all about pushing boundaries in customer experience. Our AI solutions are designed to help businesses connect faster, personalize better, and solve smarter. Top online brands (True Classic, Modivo, MediaMarkt, et al.) trust Zowie’s AI agents to be on the front-line of their customer care efforts (>1.2M conversations monthly) - to give their customers rapid support, speak their brands’ voice, drive customer loyalty, and boost their revenue. With just 1 out of every 1,000 website visitors talking to customer service globally, we believe that a well thought-out AI can tap into this gap and unlock tremendous value by bringing speed and empathy to customer interactions. We’re a team of over 100 very ambitious individuals on a mission to do just that. What's in it for you: 💡 A lot of growth comes with ownership. You will leverage the expertise of more experienced colleagues to grow in testing and technology. 💡 We care a lot about onboarding, and we will support you along the way. With time, you’ll get a broad understanding of the product (with its business contexts) and get to know the perspectives of various members of our Product Team. 💡 People around you will value your opinion. You will have a real impact (and we mean it!) on how our Team engineers the product. 💡 As a startup, we strive to leverage the newest technology out there, so you will get a chance to play with it! We implemented large language models before everyone started talking about GPT. We are: Ambitious and innovative. We never settle. We always look for better ways of doing things.  Like a sports team. We take ownership of our work and believe in personal accountability. At the same time, we work together, support each other, and focus on winning as a team.  Unafraid of change. The market we're in is changing rapidly and we thrive in this ever-evolving environment.  Growing fast. You’ll have a lot of autonomy and impact as we grow. ,[You will work alongside our skilled product and engineering teams to deliver new features to our customers. In the spirit of shift-left testing, you will be involved in the process from the very beginning, helping to shape the idea and determine what needs to be accomplished. We believe that quality should start at this stage and continue throughout all phases of development until we see our customers happily engaging with the finished product. , As a tester, you play a critical role in ensuring we deliver on our promises to our customers. You will collaborate closely with cross-functional teams of developers, designers, and product managers to create real value for our customers., On top of that, you will be a part of our QA guild led by an experienced QA guru, Kamil. The guild consists of five people who divide their time between test automation and manual testing. However, for this role, we are seeking a passionate tester who enjoys manual explorations, breaking things, being pixel-perfect, diving deep, and getting to know their playground (product) extremely well. We don’t require any automation experience for this role.] Requirements: Testing, Web applications, API, Figma, TestRail, Manual tests, GraphQL, REST API, GitLab Tools: Jira, GitLab, GIT, Jenkins, Agile, Scrum. Additionally: Training budget, Sport subscription, Private healthcare, Small teams, Employee Stock Option Plan (ESOP), Unlimited paid time off, Great company offsites, Free coffee, Bike parking, Startup atmosphere, No dress code, Free snacks, In-house trainings, In-house hack days, Modern office, Free beverages.

Віддалено
Повна зайнятість
QA Engineer

Наша компанія — це команда ентузіастів, що створюють передумови в IT галузі України для переходу із аутсорсу до роботи над власними продуктами. Разом із західними партнерами ми створили https://ruliad.online/ і запускаємо декілька інноваційних та масштабних проєктів, які допомагатимуть українцям і світу. Вимоги до кандидата: 2+ роки досвіду ручного тестування;Вміння тестувати мобільні пристрої (iOS);Досвід тестування API;Робота з базами даних (реляційні);Знання ключових завдань тестування (збір вимог, плани тестування, звіти про тестування);Глибоке розуміння основ тестування;Знання ролі QA на етапах розробки програмного забезпечення;Добре знання архітектури клієнт-сервер;Відмінні комунікативні навички, вміння працювати як самостійно, так і в команді;Тестування інтерфейсу користувача. Основні обов’язки: Виконання ручного тестування мобільних додатків;Проведення тестування API;Планування процесів тестування продукту;Створення та виконання тестів, контрольних списків і написання звітів про помилки;Співпраця з командою розробників, щоб повідомляти про помилки;Створення звітів про тестування з описом прогресу та проблем. Що ми пропонуємо: Full Remote формат роботи;Робота з надихаючими українськими IT-продуктами, які роблять світ кращим;Оплачувані відпустка і лікарняні.

Віддалено
Київ
Повна зайнятість
Manual QA Engineer (Middle)

Ми розвиваємо криптосвіт за допомогою фіату! SettlePay — це фінтех-компанія, яка допомагає підприємствам розширювати свої межі за допомогою криптовалютних платежів. Ми створюємо та інтегруємо рішення, які дозволяють надсилати, отримувати та витрачати криптовалютні та фіатні кошти на одній платформі. Щохвилини через наші екосистемні рішення проходить понад 1000 транзакцій, 97% з яких є успішними. Коло партнерів SettlePay охоплює 100% лідерів крипторинку, відкриваючи нові горизонти для наших клієнтів. Ми шукаємо висококваліфікованого та мотивованого фахівця для роботи на посаді Manual QA Engineer. У нас є кілька захопливих проєктів, серед яких розробка платіжного шлюзу з новими інтеграціями, що потребує більшої експертизи у тестуванні бекенду. А також внутрішня адміністративна система (кабінет мерчанта) з платіжною формою, для якої необхідна більш глибока експертиза у тестуванні фронтенду та розробка мобільного додатку. Вимоги: досвід роботи з API (REST), (Postman);розуміння та вміння працювати з системами контролю версій, наприклад GIT;аналітичний склад розуму, бажання та вміння доводити розпочате до кінцядосвід від 1.5 роки в тестуванні мобільних додатків та web Буде плюсом: знання Python;досвід у навантажувальному тестуванні;знання Docker;досвід у Fintech. Основні обов’язки: тестування нових інтеграцій;покриття техборгу;тестування API;налаштування теcтового середовища;класифікація виявлених помилок та контроль процесу їх усунення;створення та підтримка тестової документації (тест-кейси, чеклисти). Умови роботи: До ринкової зарплати та драйвових завдань у базовій комплектації додаються: курси англійської мови;віддалена робота;гнучкий графік роботи;оплачувану відпустку та лікарняні;можливість навчатися у колег та приносити в проєкти свої ідеї (ми підтримаємо ваш рух не лише до цілей компанії, а й до своїх). Якщо ви мрієте працювати в криптоіндустрії, маєте ідеї та натхнення для створення інновацій або просто хочете отримати незамінний досвід, приєднуйтесь до команди SettlePay!

Київ
Повна зайнятість
Deputy Head, Quality Control and Accountability (QCA)

The National Committee of the Ukrainian Red Cross Society (URCS) announces a competition for the position of Deputy Head, Quality Control and Accountability (QCA) The Ukrainian Red Cross Society is the largest humanitarian organization in Ukraine, which is one of the first to respond to all emergencies in the country and provide assistance to those who need it most. Do you feel like you can make the world a better place? Join the Ukrainian Red Cross Society: The opportunity to do good:Help those who need it and feel inspired by contributing to a better world. New knowledge and skills:Take interesting trainings, become a volunteer or employee, and gain valuable experience for your life. Friends and like-minded people:Join a team of caring people who are always ready to help. Pride in your actions: Join and feel proud to be a hero! The Ukrainian Red Cross is thousands of people across Ukraine who make the world a better place every day. Job purposeThe Ukrainian Red Cross Society (URCS) is seeking a Deputy Head of the Quality Control and Accountability (QCA) Department to manage the URCS programme strategy in collaboration with the Head of QCA, Program Director, and Deputy Director General (Programmes). The role involves ensuring the development of high-quality, evidence-based, and innovative programs across various contexts that align with URCS’s strategic objectives. The Deputy Head will oversee the delivery of humanitarian programs, ensuring they meet the required scale, scope, quality, and accountability. This includes capacity building, mentoring, and coaching of technical specialists to uphold program quality according to global standards and key performance indicators. The position also plays a role in donor engagement and business development to support the implementation of the URCS’s strategy, including the URCS ONE PLAN, and humanitarian response plans. The Deputy Head will be part of the QCA Department, which includes four units: Planning Monitoring Evaluation and Reporting (PMER), Information Management (IM), Protection Gender Inclusion (PGI) and Safeguarding, & Community Engagement and Accountability (CEA). The role reports directly to the Head of the QCA Department.Essential Tasks: Programme Planning and Overall Quality Collaborate with the Proposal Writing Coordinator, Programme Director, and Sectoral Leads to design competitive final proposals that meet donor guidelines and requirements. Coordinate with relevant departments to ensure quality submissions of proposals, revisions, and reports, providing technical oversight on strategic considerations and programme activities for accurate, coherent, and timely reporting. Assist the National Committee (NC) and Inter-regional offices in integrating URCS programmatic standards and policies into the program development process. Review proposals for consistency with solicitation requirements, anticipate and address bottlenecks in the proposal development process, and ensure necessary information is secured to complete the process. Support the QCA Head and Deputy Director General (s) in developing a robust fundraising and donor engagement strategy to operationalize the country strategy. Use lessons learned and data analysis from PMER to contribute to the development of high-quality, innovative, and evidence-based programs, in coordination with relevant technical coordinators and specialists. Lead needs assessments and programme analysis to support strategy review and project/programme planning processes. Planning, Monitoring, Evaluation, and Reporting (PMER) Oversee the PMER Unit to ensure PMER frameworks and plans are available for all grants, and establish effective systems for staff to gather, analyze, and report on M&E indicators. Foster a learning environment where ideas, solutions, challenges, and lessons are shared and adopted in programme design and implementation, in alignment with the PMER policy and strategy. Support the PMER team in leading and conducting learning activities. Coordinate technical assistance and capacity strengthening for project teams and partners in project management standards and related PMER, including capacity assessments, training material development, and delivery of trainings. Ensure tools, processes, and systems are in place to improve URCS’s communication and community engagement and accountability. Conduct regular field visits to provide technical oversight, identify needs, offer support, troubleshoot, strengthen capacity, and ensure quality programming when possible. Program Strategy & Development Contribute to the conceptualization and evolution of the country strategy, ensuring the NC programming is collaborative, appropriate, and accountable, with active leadership in the preparation of the Annual Review and drafting of the URCS Strategic Programme Document. Collaborate closely with senior management to develop and design innovative initiatives that drive new program development in URCS, in alignment with URCS’s Five-Year Strategy and URCS ONE PLAN. Information Management (IM) Support and strengthen linkages among the IM team, Digital Transformation, PMER, and programmatic departments. Oversee the development, evolution, and scalability of URCS’s IM system, ensuring interoperability with relevant partner systems. Ensure Data Sharing agreements are in place. Support PMER and IM in gathering evidence for advocacy briefs. Develop strategies for and manage the implementation of IM policies, systems, and processes. People Management Assist in recruiting PMER, Information Management, PGI and Safeguarding, and Community Engagement and Accountability (CEA) team members as required. Support the professional development of the QCA team by conducting a learning needs analysis to inform the learning and development plan.Top of Form Bottom of FormRequirements Experience: Over 5 years of experience in program quality and accountability, with the ability to lead and collaborate with teams on implementing M&E mechanisms, partnership strategies, and grants management systems. Education: Post-graduate degree in International Relations, Humanitarian Programs Management, Social Science, International Development, or a related field. Practical Skills: Hands-on experience in applying Core Humanitarian Standards (CHS) and partnership principles to programming. Capable of establishing and refining accountability systems, with proven experience in both upward and downward accountability approaches, as well as participatory methodologies. Organizational Learning: Demonstrable experience in fostering organizational learning, with the ability to draft strategies and frameworks. Project Management: Extensive experience in project development and management, including leading assessments, design, implementation, and monitoring. Skilled in donor reporting, accountability, and compliance. Leadership and Communication: Excellent leadership, coordination, communication, organizational, and planning skills. Ability to work flexibly within a diverse team in a dynamic environment, foster a positive working atmosphere, and handle issues with sensitivity and diplomacy. Capacity Building: Strong skills in capacity building, facilitation, and presentation, with the ability to develop strong interpersonal relationships to enhance communication and support for partners and staff. Commitment to Inclusivity: Dedicated to integrating gender, protection, conflict sensitivity, and accountability into programming. Donor Knowledge: Extensive knowledge of UN, US, and European institutional donors and their compliance requirements, with proven experience in developing successful funding proposals and managing contracts, including consortia grants. Localization and Partnership: Strong understanding of the localization agenda, as well as partnership approaches and tools. Representation and Communication: Strong representation skills, with excellent communication and report writing abilities. The Ukrainian Red Cross Society offers: Interesting, diverse and multitasking work; Employment in accordance with the Labor Code; Timely payment of salary; A friendly and close-knit team of like-minded people; Participation in trainings and seminars in Ukraine and abroad. Unique experience in the largest public organization in Ukraine We aim to create a safe and inclusive environment at URCS that will provide all employees and volunteers, regardless of age, gender, ethnicity, religion, disability, or sexual orientation, equal access to opportunities, protection of their dignity, and equal rights. We are an employer with equal opportunities for all employees, including people with disabilities. We do not discriminate in our recruitment and employment practices based on race, color, religion, gender, national origin, political affiliation, sexual orientation, gender identity, marital status, disability, genetic information, or age. Sexual exploitation and abuse are prohibited in all forms. The organization implements a policy to prevent sexual harassment, sexual exploitation, and abuse, including in the workplace. Location: Kyiv Due to many requests, we contact candidates who fully meet the vacancy’s requirements. Національний комітет Товариства Червоного Хреста України (ТХЧУ) оголошує конкурс на посаду Заступник\ця керівника відділу контролю якості та підзвітності (QCA)

Київ
Повна зайнятість